Píšete recenze? Jak často hodnotíte služby?

Proč 5 hvězdiček nestačí k utvoření názoru?

Jak nalézt kvalitního řemeslníka? Kde vybrat spolehlivého prodejce? Mohu věřit hodnocení nebo mám dát spíše na doporučení známých? Vybral jsem několik otázek, které určitě čas od času řeší každý z nás. A všichni moc dobře víme, že si někdy musíme vytrpět své, než nalezneme toho pravého řemeslníka nebo prodejce. Navíc žijeme v uspěchané době, tak co kdybychom si to zkusili maličko usnadnit?

Ukázka mnou napsané recenze na google Moje firma. Vychvaloval jsem zde e-shop, kde jsem si koupil kancelářskou židli.

Určitě to nezměníme z hodiny na hodinu, ale čím dříve začneme sdílet, tím dříve můžeme sklízet plody, které zaséváme. Pojďme obrátit společný postup našeho hodnocení. Pokud se setkáte s precizně odvedenou prací, někdo dodrží termín smluvené schůzky, včas doručí objednané zboží nebo vyřeší reklamaci k vaší spokojenosti, pak o tom napište. Čas, který investujete pro napsání recenze se vám jistě vrátí zpět. Příště vám může pomoci drobný postřeh od někoho dalšího.

Chvalte, je dobré sdílet kvalitní služby.

Pište více pozitivních referencí. Proč jsem se o tomto tématu rozhodl napsat? Myslím si, že jsme dobré služby začali brát jako samozřejmost. Neuvědomujeme si, jak velké úsilí se za opravdu kvalitní službou či produktem skrývá. Kolik času a peněz může živnostníka nebo firmu přidaná hodnota stát? Kolik musí občas investovat do toho, abyste se o něm dozvěděli? Proto věřím, že sdílení pozitivních referencí je cestou, která pomůže nám všem.

Pokud se rozhodnete napsat recenzi, zkuste nezůstávat u hodnocení jen na jednom místě, protože každý z nás používá v běžném životě různá média. Někdo je příznivcem sociálních sítí, někomu je bližší vyhledávač google, někomu seznam, někdo využívá srovnávače cen a produktů, někdo jde přímo na stránky eshopu a jiný třeba hledá firmy v internetových katalozích, které také nabízí možnost přidat firmě hvězdičku a napsat recenzi. Míst, kde dnes můžete živnostníky nebo firmy ohodnotit, je nepřeberné množství.

Jak správně napsat hodnocení nebo recenzi?

Mám v hlavě snad jen jednu myšlenku. Když se o nějakou firmu opravdu zajímám a chystám se využít její služby, chci se dozvědět více informací. Hodnocení je jednou z hlavních věcí, která rozhoduje při mém výběru. Podívám se na google, sociální sítě, vizitky firem v katalozích nebo místa, kde mohu nalézt hodnocení pomocí různé škály. S čím se setkávám nejčastěji a co mě maličko mrzí? Pokud jsme nebyli spokojeni se službou nebo produktem, dokážeme o tom sepsat román. Na druhou stranu, když cítíme spokojenost, omezíme se nejčastěji na vyplnění pěti hvězdiček nebo co si myslím, že se stává nejčastěji, nenapíšeme vůbec nic. Jak už jsem napsal výše, neuvědomíme si totiž v daný okamžik, že spolehlivá firma si zaslouží pochválit a pohladit. A to je škoda, nemyslíte?

Řekl bych, že správně uchopená recenze by měla být pozitivní a sdělit stručnou a výstižnou informaci o tom, co se podařilo nebo co vás například překvapilo. Pokud se někdo před vámi již rozepsal a dokonale vystihl vaše zkušenosti, zkuste připsat větu souhlasu a třeba jen poděkovat za službu, i když jste to už jednou udělali. Pomáháme tím firmám, které si naši pozornost zaslouží.


Dalši příspěvky které by Vás mohli zajímat